Yogahold

Vi målretter professionelt efter dine behov

Art of Livings Happiness Program

I denne weekend har du mulighed for at tage et deep dive ind i dig selv og få værdifuld viden om dit åndedræt og gennemtestede åndedrætsteknikker til at få det bedre og leve mere i nuet.

Det er tre dage i træk af tre timer hver dag:

  • Fredag  d. 25.2.22  kl. 18:30-21:00
  • Lørdag  d. 26.2.22  kl. 14:00-17:00
  • Søndag d. 27.2.22  kl. 14:00-17:00

Underviser er Dorte Larsen fra Birkerød. Dorte har undervist kurset i 15 år, og hun er en erfaren og dedikeret åndedræts- og meditationslærer. Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at ringe til Dorte på 2937 1541.

Læs mere om Art of Livings Happiness Program

Yogalærer: Dorte Larsen
– ledige pladser.

Ryghold

Rygholdet er for dig, der enten døjer med rygsmerter, har skoliose eller bare gerne vil træne dig til en stærkere og sundere ryg. Vi har skabt et unikt træningskoncept, hvor vi træner flere forskellige rygproblemer – og på samme tid får mulighed for at træne sammen med venner, familie eller kollegaer.

Det Ryghold er et træningshold, hvor vi genoptræner og styrker hele kroppen samtidigt med, at din kropsholdning korrigeres og dit åndedræt forbedres.  

Vi skal bl.a. bruge følgende yogaudstyr:
– 1 yogamåtte
– 2 yogablokke
– 2 lange yogastroppe (304 cm)
– 1 yogapølle (kan erstattes med et tæppe)
– 2 tæpper og håndklæde.

Alle øvelser bliver tilpasset 100% til personer med rygsmerter, skoliose og dig, der ønsker at styrke din ryg.

———— 

Alder: 18+ [Max. 8 deltagere pr. hold]

Niveau: Alle med skoliose eller rygsmerter (uden stivgørende operation) kan deltage.
Krav: Du kan komme ned og op fra en yogamåtte uden hjælp.

Mandag kl. 16:30-17:45
Yogalærer: 
Birgitte
– 2 ledige pladser.

Yoga for Skoliose

Yoga for Skoliose er et mobiliserende og styrkende træningshold, hvor vi arbejder fokuseret med holdningskorrigerende yogaøvelser, der målrettes 100% til dig og din skoliose.

Du bliver guidet gennem alle yogaøvelser og lærer at styrke, forlænge og smidiggøre din rygsøjle. Yoga for skoliose hjælper dig til at opnå en mere symmetrisk og holdbar kropsholdning.

Undervisningen foregår i et roligt tempo med særlig fokus på vejrtrækningen og korrekte holdningskorrektioner af hele din krop. Du opnår en effekt af træningen med det samme og vil opleve, at træningen både styrker og løsner spændingerne, der er opstået pga. din asymmetriske skoliose. 

Vi skal bl.a. bruge følgende yogaudstyr:

– 1 yogamåtte
– 2 yogablokke
– 2 lange yogastroppe (304 cm)
– 1 yogapølle (kan erstattes med et tæppe)
– 2 tæpper og håndklæde.

Alle øvelser bliver tilpasset 100% til din skoliose og rygsmerter.

——–

Alder: 20+ [Max. 8 deltagere pr. hold]

Niveau: Alle med skoliose (uden operation) kan deltage
Krav: Du kan komme ned og op fra en yogamåtte uden hjælp.

Torsdag kl. 16:30-17:45
Yogalærer: Birgitte
– 2 ledig plads.

ScolioStretch

ScolioStretch er et mobiliserende og hensyntagende yogahold for dig med skoliose, hvor vi sætter fokus på at guide dig gennem blide og virkningsfulde skoliosestræk. 

Ved hjælp af yogaøvelserne lærer du at forlænge, smidiggøre og dé-rotere din skoliose. Du lærer at forbedre din vejrtrækning, og du vil hurtigt mærke, hvordan ScolioStretch kan afhjælpe dine smerter og øge din bevægelsesfrihed. Alle øvelser udføres, så du får åbnet op for de steder i kroppen, hvor du falder sammen eller musklerne er stramme.

Vi skal bl.a. bruge følgende yogaudstyr:
– 1 yogamåtte
– 2 yogablokke
– 2 lange yogastroppe (304 cm)
– 1 yogapølle (kan erstattes med et tæppe)
– 2 tæpper og håndklæde.

ScolioStretch gennemføres med max. 8 deltagere, så du får det bedste ud af undervisningen. Alle øvelser bliver tilpasset 100% til din skoliose. 

———— 

Alder: 18+ [Max. 8 deltagere pr. hold]

Niveau: Alle med skoliose (med og uden operation) kan deltage.
Krav: Du kan komme ned og op fra en yogamåtte uden hjælp.

Søndag kl. 13:30-14:30
Yogalærer: 
Birgitte
– 3 ledige pladser.

Restorative ScoliYoga

Restorative ScoliYoga er et skoliosehold, hvor din anspændte og smerteplagede krop får en velfortjent pause, imens du hviler i forskellige restorative yogaøvelser, der målrettes 100% til dig og din skoliose.

Med Restorative ScoliYoga hviler du i afslappende yogastillinger, der er genskaber balancen i dit nervesystem, aflaster dine muskelspændinger og smertelindrer. I yogaøvelserne strækker kroppen sig blidt, imens du bliver støttet op med yogapøller, tæpper og blokke. Du vil typisk hvile i hver restorative yogastilling i 15 – 20 minutter ad gangen.

Vi skal bl.a. bruge følgende yogaudstyr:
– 1 yogamåtte
– 2 yogablokke
– 2 lange yogastroppe (304 cm)
– 1 yogapølle (kan erstattes med et tæppe)
– 2 tæpper og håndklæde.

Alle øvelser bliver tilpasset 100% til din skoliose og rygsmerter.

——–

Alder: 20+ [Max. 8 deltagere pr. hold]

Niveau: Alle med skoliose (uden operation) kan deltage
Krav: Du kan komme ned og op fra en yogamåtte uden hjælp.

Oprettes snart..

Yin Yoga

Yin Yoga foregår ved rolige bevægelser, hvor de enkelte stillinger holdes i længere tid af gangen, helt op til 4-5 min.

I Yin yoga arbejder man med kroppens bindevæv (fasier), og sener på et dybere fysisk niveau. Det er et fantastisk supplement til mere dynamisk og muskuløs træning (Yang). Der arbejdes med stræk dybere inde i kroppens fasier, end hvor vi ellers kommer til på en yoga klasse, eller ved andet sport. Yin yoga skaber en skøn balance i kroppen.

Tilmelding sker ved direkte kontakt til Living Lotus Yoga.

Torsdag kl.  19:30-21:00
Yogalærer:  Linda

Åndedrætstræning [Online via Zoom]

En skoliose påvirker ikke kun rygsøjlen – den påvirker også åndedrættet, idet vejrtrækningen begrænses og bliver mere overfladisk.

Når man har moderat eller svær skoliose, vil vejrtrækningen typisk være kendetegnet ved en ‘halvsidig vejrtrækning’. Dette skyldes, at skævheden på rygsøjlen gør det svært at trække vejret ned i den side af lungerne, hvor ribbenene er komprimeret, og de interkostale muskler (musklerne mellem ribbenene) er svage.

Med åndedrætstræning kombinerer vi en række vejrtrækningsøvelser med målrettet skoliosetræning. Du lærer bl.a. at træne dine lunger og dit åndedræt, så:

  • du får en dybere, mere afslappet og rytmisk vejrtrækning
  • du forbedrer din mobilitet og fleksibilitet
  • du opnår smertelindring og en indre ro
  • kroppens nervesystem afstresses
  • du får mere energi og velvære i hverdagen.

Vi skal bl.a. bruge følgende yogaudstyr:
– 1 yogamåtte
– 2 yogablokke (kan erstattes af bøger)
– 1 lang yogastrop (304 cm) eller træningselastik
– 1 tæppe.

Når du er tilmeldt, sender vi en Relaxator (værdi: 250,- kr.). Det er et åndedrætsapparat, vi også skal bruge til hver træning.

Pris:  375,- kr.

————

Alder: 18+ 
Niveau: Alle med skoliose (med og uden operation) kan deltage.
Krav: Du kan komme ned og op fra en yogamåtte uden hjælp.

Dato: Kommer snart

Yogalærer: Birgitte

Yogaudstyr & Påklædning

Vi anvender yogablokke, stropper og tæpper etc. efter behov, så du kan udføre øvelserne skånsom og anatomisk korrekt.

Husk at medbringe 2 almindelige håndklæder (str. 50×100 cm) til at lægge over vores yogaudstyr. Lad os vide i god tid, om du ønsker at leje, yogamåtte, yogahåndklæde og mundbind i studiet, eller du medbringer dit yogaudstyr selv. 

Skriv til os

13 + 14 =

Adresse

ScoliYoga
Lyngbygaardsvej 96A
2800  Kgs. Lyngby